SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Västerås Innebandy

Tagg och kod till Coremhallen

In till Coremhallen är det upplåst under pågående säsong utifrån bokningar som är gjorda. För ledare finns det ett antal låsta utrymmen:

 

Korridor - kod meddelas inför säsongen, vid frågor kontakta kansliet

Skrubben - kod meddelas inför säsongen, vid frågor kontakta kansliet

 

Vid ev behov av tagg till Coremhallen ta kontakt med kansliet,  kansli@vib.se 

WIFI - Coremhallen

Alla besökare och aktiva i Coremhallen har tillgång till föreningens Wifi

 

Wifi namn:= VIB_Guest

Lösenord = hejaVIB!

 
Sargen

För plan 1

Sarg och mål ska alltid stå framme på planen, glöm inte att städa av runt planen när träningen är slut

 

För plan 2 och 3

  • Om du är först att träna den dagen behöver ska sargen sättas upp.
  • Sista laget att träna för dagen plockar ner sargen
  • Står sargen kvar riskerar föreningen böter på 2000 kr.
  • Efter omklädningsrummen finns vagnar som man använder för att stapla
    sargen på. Skjut sedan in vagnen i det utrymme som finns just för det. Glöm
    inte målen!

Felanmälan

För mindre och ej akuta problem, kontakta kasnliet via kansli@vib.se

För akuta problem kontakta västerås stad - Kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen 021-39 10 75

Sekretariat

Före match

  • Hämta bord, stolar, matchklocka och sekretariatslåda i skrubben efter sista omklädningsrummet. Se till att välja klockan som är till Plan 1. Grejerna är inlåsta i ett förråd med kodlås. -kontakta sportgrup ungdom för att få koden
  • Ställ fram två stolar till utvisningsbåset.
  • Koppla in matchklockan och se till att det finns ström till den. Batteritiden är kort.
  • Ställ in matchklockan:
    • Välj innebandy bland symbolerna.
    • Matchtid 15 min. Paus 5 min.

LÄGG till mer om hur den fungerar

 

Under match
Klockan:

  • Stanna klockan vid mål, utvisning, straffslag eller om domaren visar annat tecken samt i visa serier vid varje avblåsning Sista 3 min i tredje 
    perioden. I vissa serier (från PK5) används effektiv tid, dvs. klockan stannas vid alla avblåsningar under de sista 3-minuterna.
  • Resultat visas på tavlan.
  • Om Utvisningar, 2 min i utvisningsbås. Tiden för utv. visas på tavlan.
  • matchtid 3*15 min

Protokoll

  • Anteckna tid för mål, målgörare och ev assist.
  • Anteckna tid för utvisning samt nummer på utvisad spelare och kod för typ av utvisning. Koden finns 
    längst ner på matchprotokollet.
  • Skriv B eller H beroende på om det är hemma eller bortalag som gjort mål eller utvisats.
    Domaren hjälper till och talar om vilka nummer som gjorde mål, assist och utvisning.

Efter match

  • Skrivunder protokollet. Se till att domare och ledare för båda lagen också skriverunder protokollet.
  • Plocka undan allt som har plockats fram (om det inte ska spelas någon match direkt efteråt). Glöm inte bord och stolar.
  • Resultatet ska rapporteras av lagledare i IBIS
Kioskschema Corem 2025-2026
Kiosk schema säsongen 2025-2026
Vecka Lag
40 Pojkarutveckling
41 P12-13
42 P14
43 P15
44 Höstlov 
45 P16
46 F 12-15
47 F 16-18
48 P 17
49 P 18 
50 Para
51 Jullov
52
1
2 Pojkar utveckling
3 P12-13
4 P14
5 P15
6 P16
7 F 12-15
8 F 16-18
9 Sportlov
10 P 17
11 P 18
12 P 19
13 F 19
14 Para

 

Rutiner för Coremhallens kiosk

Alla lag som är aktiva i Coremhallen har under säsongen ett antal veckor där de ansvarar för kiosken, fördelningen av veckor meddelas inför varje säsong till lagens lagledare. Kiosken i Coremhallen hyr vi av Västerås Stad och i avtalet ska vi erbjuda en god service för besökare och gäster.Prissättningen i Coremhallen ska alltid vara fördelaktigt satt för våra medlemmar.

Rutiner vid bemanning av kiosk 

Information om nyckel och kod skickas ut till er via Sport Admin. Saknar ni information så kontakta kansli@vib.se innan er kioskvecka.

Kiosken hålls öppen måndag-torsdag kl. 17.00-20.00 om inget annat anges i schemat.

På helger bemannas kiosken ca 08.45-17.00 beroende på inbokade matcher i schemat. Se bokade matcher på VIBs hemsida under kalenderungdom,https://www.vib.se/kalender 

Vid matcher öppnas kiosken ca 1 timme före första match och hålls därefter öppen ca 30 minuter efter sista match  

Vi har även i största möjlig mån kiosken öppen även vid andra föreningars matcher och arrangemang. Kioskansvarig i laget ansvarar för att se över schemat via Kalenderöversikt - Interbook. Vid frågor kontakta kansli@vib.se

Kontantfri kiosk

Vi vill vara en kontantfri kiosk och vill att våra kunder betalar med Swish. I undantagsfall går det att betala med kontanter men då ska det vara jämna pengar (dvs. det kommer inte finnas växelkassa i kiosken men vi tar emot jämn betalning). Pengarna ska läggas in i en påse/burk som kansliet hämtar dagen efter i kiosken eller kommande måndagsmorgon efter helgen.

Att göra innan öppning   

  • Sätt på kaffe (2 kannor) Instruktioner finns över kaffebryggaren. I skåpet över kaffebryggaren finns kaffefilter m.m. Uppskatta mot slutet av passet hur mycket kaffe som behövs göras för att minska svinnet. 
  • Sätt på korvlådan på rätt temp och se att det finns vatten i botten (se instruktion), lägg i korv lite i taget för att minska på svinn.
  • Termos med kaffe, tevatten, kaffemjölk, tepåsar, socker, servetter, senap och ketchup ställs utanför kiosken vid dörren på ett ”ståbord” så kunden kan servera sig själv. Muggar delas ut vid köp från kiosken, ställ inte ut muggarna på bordet.
  • Se över sortimentet så att allt finns. Jämför med prislistorna för att se vad som är ”allt”

                                              

Att göra under öppettider

  • Fylla i statistik på veckans försäljningslista om vad som säljs 
  • Alla VIB ledare har gratis kaffe
  • Vid VIB match har även domare och besökande ledare fri tillgång till kaffe.
  • För statistik över hur mången ledarkaffe som hämtas ut under dagen, fyll i på försäljningslistan.
  • Fyll på varorna i kylskåpet vid behov så det ser trevligt och inbjudande ut.
  • Förbered toast så det finns två förpackningar alltid klara i kylskåpet.

Att göra vid stängning

  • Diska den utrustning som har använts och se till att det är rent och snyggt i kiosken.
  • Ställ tillbaka alla cafémöbler som ute i hallen.
  • Torka av borden
  • Se till att papperskorgar är tömda och att det i övrigt ser städat ut.
  • Stäng luckan och sätt tillbaka tyget över luckan.
  • Släng sopor, kartonger, plast i soprummet utanför hissen på nedreplan. Den svarta taggen på nyckelknippan öppnar soprummet.
  • Lås dörren ordentligt och lås in nycklarna i nyckelskåpet
  • Redovisa veckan till kansliet efter kioskveckan. (Söndag)
  • Inventera vad som behöver beställas och meddela till kansli@vib.se

 

Vid problem
Har du problem med bemanningen på dina kioskdagar så byter du i första hand själv med någon annan förälder i ditt lag. Kontakta i andra hand ”kioskansvarig” i ditt lag.

Om varorna tar slut och behövs beställas till nästa dag kontakta kansliet via email (kansli@vib.se). 

Om varorna tar slut under helgen, köp ex. på ICA Sjöhagen, spara kvitto och VIB återbetalar.

Matchvärdsschema 2025-2026
Hemmalag Bortalag Anläggning Datum Tid Matchvärdar
Västerås IBF IK Sirius IBK Mälarenergi Arena A 2025-09-27 16:00 HJ 17
Västerås IBS  Skälby IBK Mälarenergi Arena A 2025-10-01 19:30 Utveckling Dam
Västerås IBF Sundsvall FBC Mälarenergi Arena A 2025-10-11 16:00 P 12-13
Västerås IBF Karlstad IBF Mälarenergi Arena A 2025-10-15 19:30 Pojkarutveckling
Västerås IBS  Lillån IBK Ungdom Mälarenergi Arena A 2025-10-25 12:30 F12-15
Västerås IBF Hagunda IF Mälarenergi Arena A 2025-11-01 12:30 P 14
Västerås IBS  Skoghalls IBK Utveckling Mälarenergi Arena A 2025-11-15 13:00 F16-18
Västerås IBF Lindås IBK Mälarenergi Arena A 2025-11-22 16:00 P 15
Västerås IBS  Grums IBK Mälarenergi Arena A 2025-11-23 13:00 P 12-13
Västerås IBF FBC Lerum Mälarenergi Arena A 2025-12-06 16:00 P 18
Västerås IBS  KFUM Örebro Mälarenergi Arena A 2025-12-13 16:00 P 14
Västerås IBF IBK Dalen Mälarenergi Arena A 2025-12-20 18:30 Para/ Utveckling Herr
Västerås IBS  Dotteviks IF Mälarenergi Arena A 2025-12-20 15:30 Utveckling Dam
Västerås IBF Vetlanda IBF Mälarenergi Arena A 2026-01-10 16:00 HJ 17
Västerås IBS  Karlstad IBF Ungdom Mälarenergi Arena A 2026-01-10 13:00 F 12-15
Västerås IBF IBK Lund Elit Mälarenergi Arena A 2026-01-24 12:30 Para/ Utveckling Herr
Västerås IBS  Kumla IBK Mälarenergi Arena A 2026-01-24 15:30 Pojkarutveckling
Västerås IBF Järfälla Bele IBF Mälarenergi Arena A 2026-02-14 16:00 P 16
Västerås IBS  Hagfors IF Uddeholm Mälarenergi Arena A 2026-02-15 16:00 F 16-18
Västerås IBF RIG Umeå IBF Mälarenergi Arena A 2026-02-28 12:30 P 17
Västerås IBS  Rönnby Västerås IBK Ungdom Mälarenergi Arena A 2026-03-07 16:00 P 15

 

Rutiner Matchvärdsschema

Matchvärdar Herr & Dam säsongen 25/26

 

Välkomna till att få uppleva en härlig match tillsammans med våra representationslag Herr/Dam! Hoppas att vi får en härlig stund tillsammans och att vi kan bjuda er på en spännande match!

Så här fungerar det:

·       Vi samlas senast 1 timme och 15 min innan matchstart

·       Vi går tillsammans igenom vad det innebär att vara matchvärd

·       Entrédörrarna öppnas 1 timme innan matchen startar

 

De här funktionerna behöver vi er hjälp med:

·       2 publikvärdar (vuxna)

·       2 personer till entrén (vuxna)

·       4 personer till kiosken (vuxna)

·       2 personer som säljer 50/50-lotter (barn & ungdomar samt någon vuxen ifall de är väldigt unga)

·       8 sargvakter (barn & ungdomar samt några vuxna ifall barnen är väldigt unga)

o   Plocka ihop bollarna efter uppvärmningen.

o   Mat, snacks och läsk får man äta på läktaren, men det är inte tillåtet att göra nere på planen då det kan förstöra golvet.

o   Man behöver vara beredd på att hjälpa till med sargen under match, så mobilen får vila till efteråt eller tas fram i pausen.

 

Sammanfattningsvis så behövs det 10 barn & ungdomar och 8 vuxna. Några vuxna ytterligare (ca 3-4 personer) ifall barnen är väldigt unga då det även behövs hjälp med sargen från vuxna.

 

Klädsel: VIB-kläder men EJ den vita matchtröjan då sargvakterna inte får ha samma färg på tröjan som våra spelare på plan.

Frågor och funderingar, hör av er till:

Herr: Patrik Axén, 070-624 11 55

Dam: Ann Lindevall, 070-369 45 49

 

Varmt välkomna!

VÅRA SPONSORER