Hej!
Sommaren är slut och nu närmar sig innebandysäsongen med stormsteg. Det blir förhoppningsvis en fin säsong med både cuper, matcher, och träningar.
Med detta mail vill Vi informera er föräldrar om några punkter inför säsongen
Träningstiderna
Vi har tjuvstartat säsongen på tisdagar kl 17:00-18:00 men de ordinarie träningarna startar tisdag den 12/9. Vi har efter det träning tisdagar och torsdagar mellan kl 17:00-18:00. Hallen är öppen från 16:45, träningen startar 17:00 och pågår fram till 18:00. Kom i tid och var ombytta i tid.
Föräldramöte
Vi kommer att ha ett föräldramöte som vi ser att så många som möjligt deltar på. Vi har föräldramötet i anslutning till träningen torsdagen den 14/9 mellan klockan 18:00-18:45 i klövernhallen.
Seriespel/matchbokningar
Matchscheman är lagda och kommer att läggas i kalendern inom kort. I år blir det betydligt fler matcher och vi kommer att ha ett par vardagsmatcher även i år. Vi kommer spela i två olika serier: PK7(mestadels född -13) och PK6 (mestadels född -12) Första matcherna spelas i oktober och sedan är det match varje helg fram till juluppehållet! 😊 Vi kommer förmodligen skicka ut kallelser till samtliga matcher i början av säsongen så att ni föräldrar redan i början av säsongen vet när erat barn ska spela match.
Sportadmin
Sportadmin är den plattform vi använder för att administrera laget. I medlemsappen samlas därför allt som rör medlemmens idrottsvardag. I den ser ni när det är dags för matcher, cuper och andra aktiviteter, där kallar vi till träningar och matcher och där låter ni oss veta om ni kan delta eller ej. Den vill vi att ni använder.
Åtaganden
När ditt barn spelar i VIB åtar du dig som förälder 4 uppgifter: försäljning för klubben och lagets del, att ansvara för kiosken i klövernhallen med andra lagmedlemmar två veckor per säsong, att delta vid matchvärdskap för dam eller herrlaget, samt att ansvara för en uppgift under Mälarenergi cup.
- Försäljning
När man spelar i VIB åtar man sig att bidra till laget och föreningen genom att sälja vissa produkter. I år är det bingolotter till uppesittarkvällen den 23/12 samt en annan produkt. Försäljningen funkar så att man är förbunden att sälja ett minimum av lotter som går till föreningen och vinsten från övrig försäljning tillkommer vårat lag.
Mer om försäljningen vid föräldramötet.
OBS! Kom ihåg att försäljning av bingolotter etc. ger oss möjlighet att som lag köpa in nytt material, åka på cuper, köpa medaljer eller diplom, göra andra lagaktiviteter. Det här är vår chans att tjäna in extra pengar till laget.
Förra säsongen var vi jätteduktiga med försäljningen av bingolotter!! Bra jobbat alla fina föräldrar!
- Kioskveckor
Laget ansvarar för 2 kioskveckor under säsongen och våra veckor är V.45 och V.6 Kiosken bemannas måndag-torsdag mellan 17:00-20:00 och lör-sön mellan 09:30-17:00 beroende på matchschema. Schema för kioskveckorna kommer inom kort.
Blir ni kallade kan ni byta mellan varandra men inte avstå från erat pass.
- Matchvärdar
Normalt sett tilldelas varje lag i föreningen två tillfällen då vi är matchvärdar åt dam eller herrlaget. I år har vi endast fått två matcher där vi är matchvärdar och datumen är:
11/11-2023, ca kl 14:00 -18:00
13/1-2024, ca kl 17:00-21:30
Vi kallar er som kommer vara matchvärdar i god tid. Håll utkik på sportadmin!
Blir ni kallade kan ni byta mellan varandra men inte avstå från erat pass
- Mälarenergi cup
Mälarenergi cup spelas mellan den 12-14 april 2023. Där kommer varje lag få två uppgifter: att bemanna en skola dygnet runt och att sitta i sekretariatet i en innebandyhall under hela turneringen. Minst en förälder per barn ska delta. I år var det en positiv erfarenhet då vi deltog med två lag, vilket vi även kommer göra i år. Ni kommer bli kallade!
Vill du engagera dig mer?
Om du vill engagera dig som tränare, lagförälder eller någon annan rolig funktion så är du välkommen att höra av dig till någon av oss tränare
Med förhoppning om en innebandysäsong med utveckling, matchspel och skoj!
Mvh Tränarna