SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Västerås Innebandy

Inbjudan till möte: Ny organisationsstruktur krävs (Dam)
2020-05-09 11:54
Varmt välkommen till att deltaga i möte för att diskutera den organisatoriska strukturförändringen som krävs inom Västerås Innebandy!

Mötet kommer att äga rum måndagen 18 maj kl18-20 i Klövernhallen (plan 1) och är riktat till intressenter av damverksamheten. Läs bakgrunden nedanför.

Närvaro måste föranmälas till ordforande@vib.se eftersom föreningen behöver säkerställa att folksamlingen inte överskrider rekommendationen av 50 personer. Tanken är att ha ett tillräckligt stort utrymme för reducera risken för smittspridning av Corona-viruset. Stolar kommer att placeras ut på spelplanen för att skapa nödvändig rymd mellan mötesdeltagare. Väl mött!


Bakgrund
Ordförande och hela styrelsen har historiskt och även denna säsong arbetat alldeles för mycket operativt och för lite tid ges för strategiskt styrelsearbete, så en ny organisationsstruktur kommer att krävas framöver. 

Det innebär kortfattat att varje verksamhet (Dam/Herr/Ungdom) behöver finna resurser för att kunna bedriva verksamheten enligt de förutsättningar man själv önskar att sätta upp. Föreningen önskar att utse en ansvarig person och rollens omfattning beskrivs i detalj nedanför, men kan givetvis delas upp eller delegeras till andra personer. Utsedd person kommer att erhålla en mindre ersättning för ansvaret.

Den verksamhetsansvarige ska tillsammans med uppskattningsvis 5-10 personer bilda en operativ grupp som bedriver och stöttar hela damverksamheten. Krasst sett kan man säga, att om damverksamheten inte finner några resurser så kommer den inte att existera framöver, samma sak gäller för Herr och Ungdom. Uppmaning gick ut till spelare och ledare för någon månad sedan att kolla omkring sig om familjemedlemmar, släktingar, vänner och närstående är villiga att arbeta för damverksamheten. Till damverksamheten hör representationslaget (Allsvenskan) och det elitsatsande juniorlaget (DJAS+D2/D3).

Roller som borde ingå i denna operativa grupp är följande:
Verksamhetsansvarig (klubbchef) - övergripande ansvarig för verksamheten
Kassör – ansvarig för ekonomisk uppföljning och rapportering till styrelsen
Sportgrupp – 3-5 personer som beslutar om sportsliga förutsättningar beträffande spelare, tränare, ledare och andra nödvändiga resurser
Arrangemangsansvarig – ansvarig för arrangemang kring matcher
Kioskansvarig – ansvarig för kioskverksamhet kring matcher
• Marknad & sponsorsansvarig – ansvarig för aktiviteter inom marknad och sponsorer för att generera pengar för att skapa önskade förutsättningar inom verksamheten
PR – ansvarig för spridning av information i sociala medier om lagen och verksamheten i samband med matcher och löpande händelser under säsong


Styrelsen
Västerås Innebandy

Nyhetsarkiv
Säsongskort2024-09-03 11:45
2024-07-25 12:25
2024-05-08 13:12
Distriktslags-SM2024-01-01 16:05
Inför Norrköping hemma2023-09-30 09:00
Säsongskort2023-09-18 19:32
Ung vibbare kommer hem2023-06-05 19:05
Nu fyller vi hallen!!2023-04-07 22:34
Kvalfinal till SSL!2023-03-28 20:02
Clubdagar hos Intersport2023-03-23 21:00
Sportlördag i Punkt2023-03-23 20:35
Inför Linköping borta2022-11-26 11:40
Inför Åby2022-11-18 13:53
Inför Solfjädern2022-10-28 11:34
Inför Arboga borta2022-10-20 17:30
Inför Örebro borta2022-10-11 13:35
Inför Nyköping 2022-09-30 07:55
Inför Ledberg borta2022-09-23 14:51
Dags att klä upp sig!2022-09-21 19:25
Pantamera Express2022-09-12 21:01
Säsongskort2022-09-11 15:35
Matchdags2022-09-08 09:21
VIB- Golfen2022-09-06 09:35
Summer 222022-08-12 09:38
Innebandy Summer 222022-06-21 11:01
Framgångar i USM P162022-04-07 10:57
Medlemsdagar Intersport2022-03-23 21:42
Sommarlovsinnebandy2021-04-06 13:19
Julhälsning2020-12-22 19:18
Julklappstips2020-11-30 17:47
Skärpta allmänna råd2020-11-15 07:00
Familjemedlem2020-10-09 17:00
Verksamhetschef dam2020-09-21 13:50
Kommunikation2020-09-20 22:20
Kiosk Klövernhallen2020-09-15 13:36
Ny styrelse på plats2020-07-31 09:31
Medlemsstöd2020-07-25 14:27
Tack för 2019!2019-12-31 12:24
Seriesegrare!2019-04-02 09:54
Kiosk Klövernhallen2019-03-22 11:02
VIB Hoodie2018-12-10 10:21
VIB mössa2018-11-28 11:21
Parkering 2018-11-20 09:44
Tack för säsongen!2018-05-21 08:40
Pizzabakeren Hälla2017-11-21 16:46
April=cupmånad2017-04-07 12:12
Föreningsbrev2017-02-10 08:24
Fritidsbanken2017-01-11 08:59
Intersport 2016-11-25 15:02
Sportadmin Utbildning2016-09-07 14:37
Välkommen!2015-08-18 12:38
 
VÅRA SPONSORER