Vi kommer ansvara för kiosken under vecka 10
Arbetsschema enligt följande:
Datum | Dag | Tider | Namn | Namn |
04-mar | Mån | 17:30-20:30 | Löfberg | Peräkorpi-Westin |
05-mar | Tis | 17:30-20:30 | Berglund | Dahlbom |
06-mar | Ons | 17:30-20:30 | Rösler | Bodin |
07-mar | Tors | 17:30-20:30 | Ekström | Gunnstedt |
09-mar | Lör | 09:30-12:00 | Pontelius | Hjelm |
09-mar | Lör | 12:00-15:00 | Inestam | Karlborg- Alkesten |
09-mar | Lör | 15:00-17:30 | Wold | Kindberg |
10-mar | Sö | 12.30-14:30 | Gentzell | Danielsson |
10-mar | Sö | 14:30-17:00 | Steen | Tallwin |
Rutiner för Klövernkiosken
Nyckel till kiosken finns i nyckelskåpet utanför kiosken
Koden får får dom som har kiosken på mail .
Kiosken hålls öppen måndag-torsdag kl. 17.30-20.00 om inget annat anges i schemat. Vid matcher bemannas/öppnas kiosken ca 1 timme före första match och hålls därefter öppen ca 30 minuter efter sista match (Se schema)
I år kommer vi vara kontantlösa och har endast SWISH eller IZETTLE kortbetalning. IZETTLE: HUAWAI IPAD Inloggningskod = 1972
Välj APPen = iZettle. INLOGGNING: Email = vibu@vib.se Lösen= vibu2014
Att göra när man kommer
Sätt på kaffe (2 kannor) och lägg bara i några korvar, ta fram korvbröd. Beräkna så att det finns lite korv att sälja, lägg i efterhand. Se till att det finns vatten i botten av korvkokaren innan du sätter ditt själva insatsen. Termos med kaffe och tevatten, tepåsar, socker, servetter, muggar, senap, ketchup ställs utanför kiosken vid dörren på ett ”ståbord” så kunden kan servera sig själv. Sätt ut flaggorna/rollups/skyltmaterial om de finns. Se över sortimentet så att du har allt. Jämför med prislistorna för att se vad som är ”allt”.
Att göra när man är där.
Se till att fylla på med varor om det tar slut. Om varor tar slut, köp på ICA Sjöhagen, lägg kvitto i kassan. Ingen försäljning av Gott & Blandat eller Bil påse måndag – torsdag. Säljs endast lördag/söndag. VIB ledare har fri tillgång till kaffe. För statistik över hur många ledarkaffe som hämtas ut under veckan skriv den statistiken i blocket.
Att göra innan man går vid stängning.
Diskar man den utrustning man använt och ser till att det är rent och snyggt i kiosken. Se till att papperskorgar är tömda och att det i övrigt ser snyggt ut. Fyll i inventarielistan (vad som finns kvar) Listan finns på bordet i kiosken. Listan ska fyllas i efter varje avslutad dag. På söndagen läggs inventarielistan i kassaskrinet. Se till att luckan och dörren blir låst. Ställ tillbaka alla cafémöbler som ev. finns ute i hallen. Ställ iordning bord/stolar. Töm sopkorgar. Finns ett soprum när man går utanför från hissen. Svarta taggen på nyckelknippan öppnar till soprummet. Se till att den som bemannar kiosken imorgon får nyckeln.
Kontakta i första hand ”kioskansvarig” i ditt lag vid frågor. Om denne inte kan hjälpa dig kontakta Patrik Enberg (Sport gruppen) 070-389 19 41
Hälsningar
Ledarna