Information om och runt laget!
2017-09-23 21:56


Hej!

 

Det har tyvärr varit lite fram och tillbaka under ett tag. Men nu börjar organisationen runt herrjuniorlaget att ta form. Om det blir några förändringar framöver så kommer det att meddelas per omgående.

Följande gäller tillsvidare.

 

 

Ledare:

·      Jörgen Persson, tränare

·      Robert Melin, tränare och matchledare Herrjunior

·      Anders Lundkvist, tränare och matchledare HJ17 Elit (hjälper även till i Akademin)

Alla tränare för Akademin och för HJ träffas även en gång i veckan för att diskutera spelarnas utveckling.

·      Jayjay Mcgregor, hjälper till med diverse saker runt laget (ej lagledare)

·      Anders Hedman, webbansvarig samt hjälper till med diverse saker runt laget (ej lagledare)

·      Anna Rudäng, kassör

(kontaktuppgifter till alla lagets ledare finns under ”Spelare / Ledare” på hemsidan.)

 

Spelare:

·      Här finner Ni alla spelare som idag tillhör juniortruppen. Se under ”Spelare / Ledare” på hemsidan.

 

 

Matchkläder:

VIB tillhandahåller matchkläder.

Vilket betyder att varje spelare får låna en vit matchtröja, ett par svarta matchshorts samt en svart matchtröja. Dessa matchkläder tillhör VIB och skall lämnas tillbaka (tvättade) till föreningen efter varje säsong. På matchkläderna ifrån VIB finns enbart föreningens sponsorer och det finns inget spelarnamn på ryggen. Det finns vissa spelare som har ”egna” matchkläder och dessa är personliga. Dessa behöver inte lämnas tillbaka till VIB, då dessa har bekostats av respektive spelare. Ni vet säkert själva vilka det berör.

Beträffande strumpor så får varje spelare bekosta dessa själva och finns att köpa på Intersport. DET ÄR VITA STRUMPOR SOM GÄLLER!


Rättelse!!

Det är enbart en vit matchtröja som ingår i lånet av matchställ ifrån VIB. 

 

Som det ser ut just nu så har enbart några stycken spelare en komplett uppsättning matchkläder ifrån VIB. Detta kommer att kompletteras och beställas per omgående. Vi gjorde ett försök till en inventering och sammanställning av spelarnas matchkläder i samband med dagens träningsläger (23/9). Den gick hyfsat bra, men måste kompletteras med storleksinfo. Berörda kommer att bli kontaktade av Anders Hedman, som är ansvarig för detta.

 

 

Övriga kläder:

Alla övriga klädesplagg såsom overall, uppvärmnings- och träningsställ osv. Betalas av respektive spelare eller gärna via sponsring.

 

 

Sekretariat och kiosk:

Det kommer att tas fram bemanningslistor för sekretariat och kiosk. Som vanligt så är det ens eget ansvar att skaffa en ersättare om man själv inte kan ta sitt pass för den match som man har blivit tilldelad.

Även enklare rutiner kring detta (för arbetet i sekretariatet samt för arbetet i kiosken) kommer och att tas fram. Dessa håller på att tas fram i dagarna och kommer att läggas upp på hemsidan så fort allt blir klart. Just nu så väntar vi på att tiderna för hemmamatcherna i herrjuniorserien skall bli bestämda. Den blev omlottad sent igår eftermiddag (22/9).

 

 

Kontaktinformation spelare och föräldrar:

Vänligen gå in på hemsidan och kontrollera, samt vid behov uppdatera, spelare och föräldrars kontaktuppgifter. Det absolut viktigast är att telefonnummer och mejladresser finns till både spelare och föräldrar. Detta för att vi på ett enkelt och snabbt sätt ska kunna få ut information till Er alla.

 

 

Denna information rätar förhoppningsvis ut några frågetecken, men kanske inte alla. Om det fortfarande finns några frågor eller funderingar kvar. Så går det alldeles utmärkt att i första hand, kontakta Anders Hedman. Detta för att på ett lättare sätt samla alla funderingar på ett och samma ställe. För att sedan återkoppla i detta forum kring dessa funderingar, så att alla får samma information. Samt för att underlätta för tränarna att enbart kunna fokusera på träning och match.

 

 

/Ledarna